Szukaj w serwisie:

Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi

Aż 43% osób, które dokonały zakupu drzwi w 2017 r. wybrało białe drzwi – wynika z danych sprzedażowych Porta, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej. To wyraźne odwrócenie trendu silnie obecnego jeszcze kilka lat temu, kiedy osoby wykańczające lub remontujące wnętrza stawiały przede wszystkim na kolorystykę bazującą na drewnie, a na białe drzwi decydował się zaledwie co piąty nabywca (20%). Jednocześnie, Polacy najczęściej kupują drzwi w okleinie syntetycznej – stanowiły one aż 53% skrzydeł wewnętrznych sprzedanych przez Portę w 2017 r.

Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi Niezmiennie największe zainteresowanie drzwiami w okleinie syntetycznej wśród Polaków wynika z wysokiej wytrzymałości oraz wielu dostępnych opcji kolorystycznych zgodnych z najnowszymi trendami. Drzwi w tym wykończeniu dostępne są zarówno w bieli, modnych szarościach, jak i kolorystyce imitującej drewno. I to właśnie na ten ostatni rodzaj skrzydeł decydują się najczęściej osoby poszukujące do swoich domów drzwi w naturalnych odcieniach. Obecnie wśród kupujących drzwi w okleinie syntetycznej aż 2/3 osób wybiera modele właśnie w kolorach drewna.- Wybory Polaków pokazują, że coraz częściej poszukują oni do swoich wnętrz rozwiązań łączących w sobie piękno i design, a jednocześnie praktycznych. Stąd tak wiele osób decyduje się na wybór drzwi w bieli, które są obecnie jednym z najmodniejszych rozwiązań aranżacyjnych. Potwierdzeniem tego faktu jest też widoczny wzrost zainteresowania ofertą drzwi lakierowanych, charakteryzujących się trwałym i estetycznym wykończeniem. Sprzedajemy ich obecnie ponad dwukrotnie więcej niż jeszcze 5 lat temu. Najchętniej wybieraną kolekcją w tej grupie jest Porta VECTOR Premium, która ze względu na wyjątkowy design i możliwość zaprojektowania własnego wzoru frezowania, wkomponuje się w przeróżne stylizacje, od klasycznych po nowoczesne. Jednocześnie, wciąż największą popularnością cieszą się drzwi w okleinie syntetycznej – stanowią one ponad połowę naszej sprzedaży skrzydeł wewnętrznych – mówi Artur Pęksyk, dyrektor marketingu w Porta KMI Poland.

Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi - Okleiny syntetyczne są obecnie tak wysokiej jakości, że doskonale imitują prawdziwe drewno. Są one najczęściej wybierane przez osoby preferujące w swoich aranżacjach naturalną kolorystykę drzwi. Prawdziwymi hitami sprzedażowymi w tej kategorii są u nas kolekcje Porta DECOR oraz Porta KONCEPT. Występują one między innymi w odpornej na ścieranie okleinie Portaperfect 3D, która zarówno w wyglądzie, jak i w dotyku doskonale odwzorowuje strukturę naturalnego drewna. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się też skrzydła w odcieniach szarości, które wybiera co 14. klient. Wśród nich ponad połowę zamówień stanowią okleiny typu antracyt czy beton. W rekordowym tempie - aż o 65% - wzrosła w zeszłym roku w tej grupie sprzedaż drzwi imitujących ciemny beton. W ramach zamówień specjalnych produkujemy też drzwi w dowolnych wzorach frezowania i różnych kolorach, jak żółty, zielony czy czerwony – komentuje Artur Pęksyk.

Według danych GfK z 2017 r. drzwi Porta wybrało 27% Polaków, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeprowadzali remont obejmujący także wymianę drzwi. W 2017 r. Porta KMI Poland odnotowała w Polsce obrót na poziomie 297,5 mln zł. Jednocześnie, wartość eksportu wyniosła 109,2 mln zł. Produkty Porta trafiają do ponad 30 krajów, w tym do wymagających klientów indywidualnych z Europy Zachodniej, takich jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania, na południe Europy do Czech, Słowacji, Bułgarii czy Węgier, a także na tak egzotyczne rynki jak Wietnam.

 

źródło: Porta

 
Najnowsze publikacje
Dom, który słucha
  • Dom, który słucha
  • W sercu domu – dobieramy okno do kuchni
  • Sam stwórz swoje okna
  • Budownictwo po raz kolejny znalazło się pod lupą ekspertów - branża przeżywa boom ale grozi jej kryzys
  • Nowa generacja napędów do bram garażowych Hörmann
  • Reklama

    Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player

    Okna w remoncie – potencjał rynku wtórnego
  • Okna w remoncie – potencjał rynku wtórnego
  • Polski tygrys eksportowy na szczycie! Czy mamy szansę stać się również tygrysem w produkcji stolarki budowlanej w UE?
  • Z myślą o klientach Rozmowa z Andreasem Geithem, dyrektorem wykonawczym SWISSPACER
  • Konstrukcje proste jak klocki Lego – rozmowa z Mariuszem Megierem Dyrektorem Zarządzającym firmą Orgadata East Europe w Polsce i Europie Wschodniej
  • Mniejszy wysiłek, wyższa jakość – roboty przejmują produkcję rozmowa z Krzysztofem Mędralą współzałożycielem firmy Śląska Fabryka Okien KNS
  • Budownictwo po raz kolejny znalazło się pod lupą ekspertów - branża przeżywa boom ale grozi jej kryzys
  • Budownictwo po raz kolejny znalazło się pod lupą ekspertów - branża przeżywa boom ale grozi jej kryzys
  • Nowa ustawa o zatorach płatniczych – lepsza ochrona MŚP
  • VELUX najlepszym partnerem w biznesie
  • Strefa partnera:

     
     

    Wydawnictwo bud media
    ul. Szajnochy 14 85-738 Bydgoszcz
    Tel: 534 536 958

    Copyright 1994-2019 Oknoserwis.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.